۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

مجاهدین خلق گیر مانده درعراق، ته مانده های برجا مانده در سواحل تاریخ صدام حسین سقوط کرده

هزار ونهصد وهشتاد وهشت کمپ اشرف:زنان مجاهین خلق  یک گارد افتخار برای جنگ علیه رژیم ایران، صدام حسین برای اهداف خود داز انها استفاده کرد




   
استاندارد اتریش ، بیست وهشتم دسامبر ، گزارش از گودرون هارر، ترجمه وگزارش :ن.هدایت
بغداد ، وین -هرچند که  سه هزار نفر از ساکنین کمپ اشرف در شصت و پنج کیلومتری عراق یک مهلت زمانی بدست آوردند اما سرنوشت سکونت بیست وپنج ساله آنها که به هنگام جنگ ایران شروع شد اکنون  در عراق ورق خورده ورو به اتمام رفته است. دولت عراق میخواهد که این گروه اپوزیسیون ایرانی که با صدام حسین همکاری میکرده است ، در کشورش دیگر جایی نداشته باشد و میخواست که کمپ اشرف را در پایان سال منحل کند. این بایستی اکنون در ماه آ وریل اتفاق بیافتند

.
بعداز اشغال عراق در سال دوهزار وسه  گروه مجاهدین خلق مذهبی به عنوان پناهنده تحت حفاظت آمریکا قرار گرفتند هرچند که در لیست تروریستی آمریکا قرار داشتند. در سال دوهزار وشش نیروهای بلغاری حفاظت اشرف را بعهده گرفتند ، که با خروج آنها در سال دوهزار و نه کنترل این کمپ به بغداد واگذار شد. از این زمان مجاهدین خلق از نقض حقوق بشر شکایت میکنند ، در یک حمله ماه اوریل ارتش عراق سی نفر  از آنها جان خود را از  دست دادند. در روز یکشنبه این کمپ مورد حمله موشک کا تیوشا قرار گرفت . مجاهدین خلق مدعی میباشند که چهارصد نفر از اعضای سپاه پاسداران به یک ساختمان این کمپ خانه کرده اند. این ها این ترس را دارند که توسط بغداد به تهران استرداد شوند ، که مساوی با مجازات مرگ برای آنهاست .
برای همین از این امنتناع مینمودند که کمپ اشرف به تنهایی و نه دستجمعی ترک نمایند. یک شرط دولت عراق برای تمدید کمپ اشرف این میباشد که چهارصد تا هشتصد از ساکنین این کمپ تا پایان سال جاری به جای دیگر منتقل شوند. سازمان ملل بر روی یک طرح کار میکند .اگر ساکنین کمپ اشرف را ته مانده های باقی مانده  در ساحل تاریخی حکومت صدام غروب کرده  بدانیم غلو نکرده ایم . اینکه نخست وزیر نورالمالکی دوستان صدام و خانواده او را دوست ندارد ، قابل فهم است . امااین ظن وجود دارد که در رفتار با مجاهدین خلق این آمادگی را دارد که خواسته های  ایران را برآورده کند. این سوال -خواسته های ایران را برآورده کردن - باعث چند دستگی در سیاست داخلی عراق شده است . مجاهدین خلق اغلب ایاد علوی را حمایت کردند که یک بازیگر مخالف مالکی است ، و حزب او العراقیه به حفاظت از مجاهدین خلق فرا خوان داده است.
علی رغم تمامی تلاشها همچنین سازمان ملل هیچکس را نیافته است که  مجاهدینی که در عراق گیر کرده اند را بپذیرد. دلیل آن نیز درا ین قرار دارد که این گروه از نظر علمی به عنوان یک سکت نظامی -مذهبی ارزیابی میشوند، با نقض حقوق بشر در صفوف خود .
در اتحادیه  اروپا سازمان مجاهدین خلق که از همان زمان شاه میچنگیده اند از لیست تروریستی حذف شد ند بطوریکه تاکید میشود بدلائل رسمی ، نه به خاطر اینکه دادگاه عدالت  اروپا -تقریبا چند روز پیش -شرکت در عملیات تروریستی توسط  آنها  را رد کرده است. این کار  را برعکس  عموما  لابی های آ نها انجام میدهند. دانیل فرید مامور ویژه آمریکایی برای کمپ اشرف  در یک جلسه شنود کنگره این نوع توصیف لابی ها را قاطعا نه رد کرد.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر