۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

تحقیر شده ، مورد سو استفاده قرار گرفته و تحت تعقیب

والتر برهم،تاگ بلات سوئیس، سی ام ژانویه

در غرب در باره یک جنگ ا حتمالی بحث میشود. اما در منطقه یک فاجعه انسانی تهدید کننده وجود دارد . قربانیان سه هزار پانصد ایرانی میباشند که البته بره های بی گناه نیستندآنچه که ذهن را در مورد آمریکا و اسرائیل بیش از همه آزار میدهد ، که تمامی ساکنین "کمپ اشرف" عضو مجاهدین خلق نمیباشند . وجالب این جاست که هم سرویس مخفی آمریکا سیا و هم موساد سرویس مخفی اسرائیل بارها جنگجویان ارتش آزادی بخش را بارها برای عملیات مخفی خود علیه رژیم ایرا ن به خدمت گرفته اند.
یک نفر ناشناس از سیا در این  مورد میگوید "مجاهدین خلق اماده برا ی این میباشند که کارهایی برا ما ا نجام دهند که ما باید خوداز ان شرم کنیم و در این مورد به بهترین شکل باید سکوت کنیم ."این ظن در این اخری دوباره ظاهر شد زمانی که کارشناس اتمی ایران درتهران به قتل رسید


تصمیمات سیاسی غلط میتواند تاثیرات طولانی مدت و بی رحمانه داشته باشند. باصطلاح مجاهدین خلق ایران یک تصمیم اشتباه بزرگ در سال هزار ونهصد وهفتاد وهشت گرفتند. در آنزمان آنها در جنگ عراق  و ایران خود را در طرف دیکتاتور صدام در عراق قرار دادند. چیزی که اکنون سه هزار و پا نصد ایرانی تبعیدی بایستی بهای انرا بپردازند.
دولت جدید  روی کار آمده در عراق تحت نخست وزیری نور المالکی میخواهد این مخالفان رژیم همسایه هرچه زورتر از شان خلاص شود. تنها پناهگاه  آنها "کمپ اشرف" را  مالکی میخواست که در همان سال گذشته منحل کند و این مهمانان  غیر محبوب را اخراج نماید


.
تنها فشار بین المللی باعث شد  که بغداد منحل کردن این کمپ را تا ماه اوریل به تعویق بیاندازد. از این زمان میبایستی که سازمان ملل تلاش فراوانی را برای گرفتن پناهندگی برای انها در یک کشور سومی شروع نماید.
عناصر مورد تنفر بسیاری از عراقیها
تقریبا سه هزار پانصد ایرانی مستقر در "کمپ اشرف"در یک شرایط بسیار وخیمی قرار دارند. بنا به گفته فعالین حقوق بشر آنها تحت ممتد اشغال بسر میبرند و تحت اراده نیروهای امنیتی عراق میباشند . از سال دوهزار ونه تاکنون افراد زیادی از این "کمپ اشرف"در اثر حملات نیروهای عراقی  زخمی ویا کشته شده ند. مجاهدین خلق برای بسیاری از عراقیها یک عناصر مورد تنفری میباشند زیرا که آنها نه تنها علیه ایران با صدام  حسین در جنگ شرکت داشته اند ،بلکه در سرکوب اپوزیسیون آنروز عراق او را حمایت کرده اند
.
مورد سو استفاده قرار گرفته و فراموش شده

ایرانیهای تبعیدی  نیز از فراموشی سیاسی غرب هم رنج میبرند. قبل از انکه نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند ، جنگجویان باصسلاح ارتش آ زادی بخش ایران ، بازوی نظامی مجاهدین خلق گذاشتند که ازطرف آمریکاییها خلع سلاح شوند . اما قولهای داده شده از طرف آمریکا به ساکنین "کمپ اشرف " البته برآورده نشد.
واشنگتن احتمالا این اغماض  را به عنوان یک گناه کوچک قابل گذشت برای خود دانسته  چرا که هم آمریکا و هم اسرائیل این سازمان را درلیست تروریستی خود قرار داده اند .تنها اتحادیه اروپا در سال دوهزار ونه این سازمان را از لیست تروریستی خود خارج نمود. 
آنچه که ذهن را در مورد آمریکا و اسرائیل بیش از همه آزار میدهد ، که تمامی ساکنین "کمپ اشرف" عضو مجاهدین خلق نمیباشند . وجالب این جاست که هم سرویس مخفی آمریکا سیا و هم موساد سرویس مخفی اسرائیل بارها جنگجویان ارتش آزادی بخش را بارها برای عملیات مخفی خود علیه رژیم ایرا ن به خدمت گرفته اند.
یک نفر ناشناس از سیا در این  مورد میگوید "مجاهدین خلق اماده برا ی این میباشند که کارهایی برا ما ا نجام دهند که ما باید خوداز ان شرم کنیم و در این مورد به بهترین شکل باید سکوت کنیم ."این ظن در این اخری دوباره ظاهر شد زمانی که کارشناس اتمی ایران درتهران به قتل رسید

.
یک ساختار شبه سکت

علی رغم روابط مبهم قدرتهای غربی با مجاهدین این واقعیت میماند که این سازمان تبعیدی ایرانی در یک بن بست قرار دارد ، برخلاف تبلیغاتی که میکند حتی در ایران و در بین اپوزیسیون خود ی نیز مورد تحقیر میباشد. اعضای سابق سخن ساختار شبیه گونه سکتی  و قواعدی در مجاهدین میگویند.داوطلبین جدایی با مجازاتی مانند جداییهای  اجباری و تحقیر های علنی باید حساب باز کنند . در سازمان یک کیش شخصیتی حاکم است که استالین  را یاداوری  مینماید .مریم رجوی رهبر انها "خورشید انقلاب " نامیده شده و به عنوان  رئیس  جمهور تبعیدی مورد ستایش قرا ر میگیرد.
بیش از همه  در اروپا مجاهدین خلق سالهاست که کوشش مینمایند  که به عنوان یک سازمان دمکراتیک به نظر برسند . در این رابطه میکوشند که با سرمشق قرار دادن کنگره ملی آفریقای جنوبی به عنوان "شورای ملی مقاومت " ظاهر شده و سازمانی که خشونت را کنار گذاشته است و بنام ملت ایران سخن میگوید . اما مجاهدین خلق دراین مورد سندهای اثباتی نمیتوانند ارائه  دهند

زمان تنگ تر میشود

اکنون بطور رسمی یک طرحی وجود دارد که ساکنین "کمپ اشرف" به مقری که قبلا  پایگاه نظامیهای امریکایی بوده انو اکنون خالی شده است در نزدیکی بغداد انتقال یابند ، تا اینکه عراق را به سوی یک کشور سوم امن ترک نمایند. سازمان ملل نیز آلترناتیو دیگری درمقابل این طرح نمیبیند ، هرچند در این مورد نیز تضمینی نمیتواند بدهد  که دولت عراق متحد  ایران این ایرانیهای تبعیدی را با خشوت از کشور بیرون ننماید - این نیز مهم  نیست که عضو مجاهدین خلق باشند ویا نه. اما  اینها  همه نیز محکومیت سیاسی مجاهدین خلق را مشروع نمیکند.
اکنون اینکه بایستی  یک مشگلی را   حل کرد که درواقع در سال هزار ونهصد وهفتاد وهشت در جنگ حمله به ایران بوجود آمده است ، زمان برایش تنگ میشود-بیش از همه در شرایطی که یک تهدید جنگ  جدیدی  در این منطقه وجود دارد که عواقب سیاسی وانسانی غیر قابل پیش بینی را  میتواند در برداشته باشد.     

گزارش و ترجمه :ن. هدایت 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر