۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

عضو کمیسیون صنایع رژیم :سیلی بودجه 91 گوش ضعیفان را کر خواهد کرد

فقرا از بودجه 91 نصیبی نمی‌برند/

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه 91 به نفع ثروتمندان تنظیم شده است، گفت: فقرا از این بودجه نصیبی نمی‌برند و ضرباتی که از اجرای این بودجه به گوش ضعیفان نواخته خواهد شد گوش آنان را کر خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه علنی روز چهارشنبه در مخالفت با کلیات بودجه 91 اظهار داشت: بودجه 91 اتکا به نفت را افزایش داده که این خلاف برنامه پنجم توسعه است و اتکا به نفت همیشه تورم‌زا است.

وی ادامه داد: برداشت از صندوق توسعه ملی که خلاف برنامه پنجم است در این لایحه مورد بی‌توجهی قرار  گرفته و در چند مورد اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شده است. همچنین در این لایحه نحوه توزیع یارانه‌ها تورم‌زا است چرا که تقاضا را بالا می‌برد. همچنین بندهایی به تصویب رسیده که خلاف اصل 3 و 9 قانون اساسی است.
وی خطاب به نمایندگان گفت: شما چطور می‌خواهید پول ملت را به اشخاص حقیقی و حقوق طبق جدول 12 صفحه 156 این لایحه که حدود 858 میلیارد تومان است اهدا کنید. این هدیه بی حساب و کتاب است و برای ما نمایندگان نامشخص است اما شاید برای برخی از نمایندگان خاص معنی دار باشد. آیا بهتر نبود این بودجه را به احیای دریاچه ارومیه، نگین ایران اسلامی اختصاص می دادند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این لایحه سعی شده امکانات دولتی به فروش برسد. آیا خریداران قشر آسیب پذیر جامعه هستند یا افرای چون آریایی‌ها؟ چرا می خواهید اموال عمومی را با تاراج بگذارید؟ آیا دولت بعدی دولت اسلامی نیست؟ چرا می‌خواهید تمام امکانات مقدس نظام جمهوری اسلامی را به فروش برسانید؟ و پول آن را در سال 91 هزینه کنید و با این عمل برای مردم و حقوق بگیران و کارگران تورم هدیه کنید و هیچ برنامه‌ای برای استخدام و اشتغال جوانان نداشته باشید؟ آیا می‌خواهید بیگانگان مانند بانک جهانی به ما بگویند که این اقدامات تورم‌زا است؟ هر کس که اندک آشنایی با علم اقتصاد داشته باشد برایش قابل درک است که حجم نقدینگی و افزایش هزینه کرد دولت برای همه آحاد ملت آتش گرانی و تورم را حل نمی‌کند.
قاضی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال تولید ملی قرار داریم اما هیچ جهت گیری برای تولید ملی در این بودجه ذکر نشده است. آیا نباید در جای جای این بودجه منع واردات و منع استفاده از کالا و خدمات خارجی وضع می شد. در این لایحه حتی واردات فرآورده‌های نفتی هم آزاد شده است. آیا از خدا نمی‌ترسید؟ آیا این عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است؟ آیا این ویران کردن منابع ملی نیست؟ متاسفانه  این بودجه نه در جهت تولید ملی نیست بلکه ضد تولید ملی است.
نماینده ارومیه خاطرنشان کرد: درباره سرمایه ملی این لایحه هیچ برنامه‌ای ندارد آیا صدها کارخانه که به جهت واردات بی‌رویه تعطیل و یا در حال تعطیل شدن است سرمایه ملی نیست؟ قانون بودجه 91 چقدر از آنها حمایت می‌کند؟ ما مکلف به دفاع از حقوق ملت هستیم اما این بودجه به نفع ثروتمندان تنظیم شده است و فقرا از این بودجه نصیبی نمی‌برند. ضرباتی که از اجرای این بودجه به گوش ضعیفان نواخته خواهد شد گوش آنان را کر خواهد کرد.
وی از نمایندگان خواست به کلیات این بودجه رای ندهند تا اصلاحات اساسی در آن انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر