۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

مزدوران علیه سوریه


کارین لویکفلد ، یونگه ولت ، بیست ویکم دسامبر، گزارش و ترجمه :ن. هدایت 
نیروهای مسلح شورشی در سوریه آشکارا توسط مزدوران خارجی در حمله به ارتش سوریه و برای خرابکاری مورد حمایت قرار میگیرند. این مزدوران از نظر مالی توسط تجار از کشورهای عربی حمایت شده ، سلاح برای انها به گفته رسانه های ترکی توسط پایگاه ناتو در ترکیه اینچیریک ارسال میشود



تیر میسان خبرنگار فرانسوی  در روز دوشنبه در سایت اینترنتی خود در

Voltairenet.org
از عکاس اسپانیایی دانیل ایریارته که مدتی است که نزد ارتش آزاد سوریه در شمال سوریه در مرزها ی با ترکیه بسر میبرد و روزانه برای روزنامه اسپانیایی آ بی سی مینویسد نقل قول میکند . در شماره آخر هفته گذشته خود این عکاس اسپانیایی مینویسد که یک برخورد با سه جنگجوی لیبیایی داشته است ، که دونفر از انها را بنام مهدی الهراتی و کیکی آدم هویتشان را شناخته است . هردو این دوتن در نزد شورشیان لیبی علیه قذافی فعالانه شرکت داشته اند. . سومین لیبیایی ، یک نفر گویا بنام "فواد" بایستی که باریگارد کیکی بوده باشد. مهدی الهراتی در هنگام جنگ علیه لیبی کماندوی بریگارد ترابلس بود. او بعد از تسخیر پایتخت لیی او معاون ریاست شورای نظامی را بعهده داشته است ، که توسط عبد الکریم بالحاج رهبری میشد . ، یک اسلامی مزدور شناخته شده از دهه های آخر سالهای هشتاد.
الهراتی در ماه اکتبر لیبی را ترک کرده و باصطلاح گویا برای اینکه بتواندن خانواده اش را در ایرلند دیدار کند . هفته هاست که در رسانه های عربی وترکی این  گزارش ها در گردش است که اف اس آ ، ارتش آزاد سوریه توسط حد اقل ششصد "دواطلب"لیییایی حمایت میشود  که با حمایت دولت ترکیه به سوریه قاچاق شده اند.
ترکیه این اتهامات را رد نکرده است.
خبرگزاری دولتی سوریه  سانا در روز سه شنبه گزارش داد که قاچاق سلاح و ارسال سلاح به شورشیان در سوریه در آینده  میتواند مجازات مرگ داشته باشد . تاکنون مجازات برای قاچاق سلاح و معامله غیر قانونی سلاح پانزده سال تا زندان ابد به عنوان مجازات در نظر گرفته شده بوده است.
بنا به گفته ناظران حقوق بشر برای سوریه در لندن بایستی که در جدیدترین حوادث در منطقه ایدلب حدود  صد نفر از سربازان فراری توسط واحدهای ا رتش سوریه کشته وزخمی شده باشند . بنا به این گزارش این زد وخوردها در سیصد وسی کیلومتری شمال دمشق پایتخت سوریه انجام گرفته است. که این گزارش بر اساس شاهدان عینی در محل است.
شورای ملی سوریه در یک گردهمایی در روزدوشنبه در پایتخت تونس رییس این شورا دوباره هدف این شورا را مبنی بر "سرنگونی رژیم ، تمامی نمایندگانش ، تمامی سمبلها و ارگانهای وابسته اش  "را مورد تاکید قرار داد.
بایکوت اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا  علیه سوریه که بارها تشدید شده است در این بین زندگی برای مردم  این کشور در حال توسعه را  سخت تر نموده است. چون سوریه به اندازه کافی پالایشگاه ندارد ، سوخت و دیزل از جمله از رومانی وارد میشود. این واردات با بایکوت ها  متوقف شده است . پزشکان بین المللی در مقابل جنگ ا تمی آی پی پی ان دبلیو بخش آلمان بایکوت علیه سوریه را در آخر هفته به عنوان "یک راه ا شتباه" خوانده و خواستار این شد که دولت آلمان در شورای امنیت در جهت  "تدابیر عدم گسترش درگیری "کوشش کند و  "یک دیالوگ بین دولت اسد و مخالفین سوریه ای را "امکان پذیر سازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر